PhD Tesi 37° ciclo

DottorandoTitolo TesiRiferimento
Kayina AbudurexitiInvestigation of character strengths in early childhood
Fatimah AlyamiOn Becoming A Better Ateliersta: An Autoethnographic Inquiry
Rosa BuonannoUn ecosistema in classe. L’ambiente come co-costruttore di dialogo tra natura e cultura
Jennifer CoeBroadening the debate around the culture of taste and food education: investigating Reggio Approach food ateliers
Francesca D’AlessandrisChildren and the Infinity. A Phenomenological-Grounded Research on the Sublime in Learning Processes and Pre-School Education
Eloisa Di RoccoVerso un modello di educazione alla sostenibilità: analisi comparativa di alcune esperienze educative
Marco IoriRiflettere insieme sui valori: una global competence indispensabile
Piera MarescaNon uno di meno: la costruzione di una rinnovata corresponsabilità scuola-famiglia nella scuola primaria quale strumento di contrasto alla povertà educativa. Un dialogo a due voci verso la progettazione di una Nuova Carta dei Diritti e dei Doveri della comunità educante
Frashia NdunguExploring the Experiences of Young Carers in Murang’a County

PhD Tesi 36° ciclo

Dottorando Titolo TesiRiferimento
Camilla CantadoriAmbienti di apprendimento viventi: un’educazione permanente per un futuro sostenibile
Marcella ColacinoLa valutazione dell’Inclusione
museale come educazione
alla complessità
Link
Valeria FarinacciL’impatto della ritraduzione sull’interazione museale. I risultati della Pinacoteca di Brera
Werther GianniniAdventurers’ adventures as a spark to resume experiential
activities in places where human activities are sustainable and in defense of biodiversity
Link
Agathe Francine GilletL’influenza delle pratiche genitoriali in Francia e in Italia sulla mobilità indipendente dei bambini (CIM) e i suoi effetti sulla conoscenza del luogoLink
Massimiliano MassimelliThe Role of the Reggio Emilia Educational Experience in Children’s Thinking about LearningLink
Cristiana PrestianniCreativity and aesthetic experience.
Crossings from the Reggio Emilia Approach to the Widespread School for New
learning/teaching
Faustino RizzoSfide e prospettive nella tutela dei diritti
dell’infanzia in contesti mafiosi Un’analisi delle misure di protezione avviate dal Tribunale per i Minorenni di Reggio Calabria negli anni 2012-2020
Link
Giulia TucciIl Liceo Musicale nella filiera formativa: Identità storica, nodi, prospettive
Esther Miriam Van Der Walt On being a parent: a social construction

PhD Tesi 35° ciclo

Dottorando Titolo TesiRiferimento
Enrico BarbettiSociosemiotics and visual arts education.
Between the training of practitioners and the description of meaning
Pierina Giovanna BertoglioTools and opportunities for the development of imaginative thinking, disciplinary knowledge, and active citizenship skills
Daniela Caserta Giftedness: Making
Room in the Italian Classroom
Barbara DonniciA playful approach to learning in education. How and when do educators shift their
ways of thinking about learning
Annamaria GentileLearning to learn in childhood: an
exploratory research on the conceptions and educational practices
oh preschool teachers in Italy
Carmela GesmundoProgettazione pedagogica dello spazio dedicato alle visite in carcere: per una qualità delle relazioni tra genitori detenuti figli Link
Sofya Komarova Smart Multisensory Environment
fostering diverse children well-being
Link
Laura LandiSupporting innovation
in evaluation to change teaching methods
Deborah SteelHow the Reggio Emilia Approach is inclusive of the Super-Diverse Child.
Ethnographic Research Investigating how REA Principles and Values are
Embodied by Reggio Inspired Teachers in Culturally Responsive, Democratic
Early Childhood Education Pedagogies in Aotearoa New Zealand as They Face
the Challenges and Opportunities of Super- Diversity
Link