PhD Tesi 37° ciclo
| Dottorando | Titolo Tesi | Riferimento |
| Kayina Abudurexiti | Investigation of character strengths in early childhood | |
| Fatimah Alyami | On Becoming A Better Ateliersta: An Autoethnographic Inquiry | |
| Rosa Buonanno | Un ecosistema in classe. L’ambiente come co-costruttore di dialogo tra natura e cultura | |
| Jennifer Coe | Broadening the debate around the culture of taste and food education: investigating Reggio Approach food ateliers | |
| Francesca D’Alessandris | Children and the Infinity. A Phenomenological-Grounded Research on the Sublime in Learning Processes and Pre-School Education | |
| Eloisa Di Rocco | Verso un modello di educazione alla sostenibilità: analisi comparativa di alcune esperienze educative | |
| Marco Iori | Riflettere insieme sui valori: una global competence indispensabile | |
| Piera Maresca | Non uno di meno: la costruzione di una rinnovata corresponsabilità scuola-famiglia nella scuola primaria quale strumento di contrasto alla povertà educativa. Un dialogo a due voci verso la progettazione di una Nuova Carta dei Diritti e dei Doveri della comunità educante | |
| Frashia Ndungu | Exploring the Experiences of Young Carers in Murang’a County |
PhD Tesi 36° ciclo
| Dottorando | Titolo Tesi | Riferimento |
| Camilla Cantadori | Ambienti di apprendimento viventi: un’educazione permanente per un futuro sostenibile | |
| Marcella Colacino | La valutazione dell’Inclusione museale come educazione alla complessità | Link |
| Valeria Farinacci | L’impatto della ritraduzione sull’interazione museale. I risultati della Pinacoteca di Brera | |
| Werther Giannini | Adventurers’ adventures as a spark to resume experiential activities in places where human activities are sustainable and in defense of biodiversity | Link |
| Agathe Francine Gillet | L’influenza delle pratiche genitoriali in Francia e in Italia sulla mobilità indipendente dei bambini (CIM) e i suoi effetti sulla conoscenza del luogo | Link |
| Massimiliano Massimelli | The Role of the Reggio Emilia Educational Experience in Children’s Thinking about Learning | Link |
| Cristiana Prestianni | Creativity and aesthetic experience. Crossings from the Reggio Emilia Approach to the Widespread School for New learning/teaching | |
| Faustino Rizzo | Sfide e prospettive nella tutela dei diritti dell’infanzia in contesti mafiosi Un’analisi delle misure di protezione avviate dal Tribunale per i Minorenni di Reggio Calabria negli anni 2012-2020 | Link |
| Giulia Tucci | Il Liceo Musicale nella filiera formativa: Identità storica, nodi, prospettive | |
| Esther Miriam Van Der Walt | On being a parent: a social construction |
PhD Tesi 35° ciclo
| Dottorando | Titolo Tesi | Riferimento |
| Enrico Barbetti | Sociosemiotics and visual arts education. Between the training of practitioners and the description of meaning | |
| Pierina Giovanna Bertoglio | Tools and opportunities for the development of imaginative thinking, disciplinary knowledge, and active citizenship skills | |
| Daniela Caserta | Giftedness: Making Room in the Italian Classroom | |
| Barbara Donnici | A playful approach to learning in education. How and when do educators shift their ways of thinking about learning | |
| Annamaria Gentile | Learning to learn in childhood: an exploratory research on the conceptions and educational practices oh preschool teachers in Italy | |
| Carmela Gesmundo | Progettazione pedagogica dello spazio dedicato alle visite in carcere: per una qualità delle relazioni tra genitori detenuti figli | Link |
| Sofya Komarova | Smart Multisensory Environment fostering diverse children well-being | Link |
| Laura Landi | Supporting innovation in evaluation to change teaching methods | |
| Deborah Steel | How the Reggio Emilia Approach is inclusive of the Super-Diverse Child. Ethnographic Research Investigating how REA Principles and Values are Embodied by Reggio Inspired Teachers in Culturally Responsive, Democratic Early Childhood Education Pedagogies in Aotearoa New Zealand as They Face the Challenges and Opportunities of Super- Diversity | Link |
