2024
| Authors | Title | Reference |
| Arianna Bienati, Elena Ferrato | Perché a volte usiamo il maschile al posto del femminile nei nomi di professione? | Link |
| Rosa Buonanno | ʺEthnobotanical spaceʺ: plants as a link between nature and culture. Teaching Beyond the Curriculum. | Link |
| Rosa Buonanno | L’ambiente di apprendimento nella scuola. Le piante come ponte tra natura e cultura | Link |
| Rosa Buonanno, Weyland Beate | Forgetting Green Biographies: Memories and Relationship With Plants in a Primary School | Link |
| Rosa Buonanno, Massimiliano Massimelli | A Great Living Organism: A Green Thread in the Pedagogy of Listening | Link |
| Rosa Buonanno, Elèna Sofia Paoli | Learning through play! Playful learning and creative coding. | Link |
| Camilla Cantadori, Sharlene Yulita, Laia Mogas, Soldevila | Early Eco Literacy For Regenerative Future | Link |
| Jennifer Coe | The states of taste: primary and secondary school students’ and teachers’ ideas on food ateliers from a Reggio Emilia perspective | Link |
| Jennifer Coe, Lorenzo Manera, Erik Fooladi | Exploring the senses of taste with young children: Multisensory discoveries of food | Link |
| Marco Iori | Educare alla cittadinanza attiva e globale | Link |
| Giulia Tucci | L’ottica professionalizzante del liceo musicale tra scuola e AFAM | Link |
2023
| Authors | Title | Reference |
| Arianna Bienati, Paolo Bresolin | Between order and disorder: an ecological view of lexical complexity measures | Link |
| Chiara Bertolini, Riccardo Campanini, Letizia Capelli, Laura Landi, Chiara Pelliciari, Lucia Scipione, Agnese Vezzani | Dalla scuola al museo: spunti di riflessione per una didattica per competenze. | Link |
| Francesca D’Alessandris | Children, Time and the Sublime. New Perspectives in Educational Aesthetics | Link |
| Francesca D’Alessandris | Autonomy as a Task for Education. Hermeneutics and Pragmatism in Dialogue | Link |
| Claudio Dondi, Chiara Bertolini, Annamaria Gentile, Laura Landi, Lucia Scipione, Giada Ferretti, Letizia Capelli | Analytical report of good practices and intervention models for teacher training. | Link |
| Annamaria Gentile | L’imparare a imparare nella scuola dell’infanzia italiana. Un’esplorazione con le insegnanti. | Link |
| Marco Iori | Valorizzare l’insegnamento attraverso l’attitudine etica dell’insegnante | Link |
| Marco Iori | Promuovere il merito: la competenza etica dell’insegnante per contrastare la povertà educativa | Link |
| Sofya Komarova, Frashia Ndungu, Alessia Gavazzoli, Roberta Mineo | Group dynamics and creativity: a research with young adults in Reggio Emilia, Italy | Link |
| Piera Maresca | Aprire le porte: rilanciare la corresponsabilità educativa nella scuola primaria quale possibile antidoto alla povertà educativa ispirandosi al Reggio Emilia Approach. | Link |
| Frashia Ndungu, Roberta Mineo | Mental Health Professionals’ Tendencies towards Seeking Personal Therapy | Link |
| Lucia Scipione, Annamaria Gentile, Agnese Vezzani, Pierina Giovanna Bertoglio | Apprendere ad Apprendere: formare i futuri insegnanti. | Link |
| Matilde Teggi | Corpo-soggetto, corpo-ibridato e corpo-immagine. Tra Body Art, Post-Human Art e intelligenza artificiale. | Link |
2022
| Authors | Title | Reference |
| Chiara Bertolini, Annamaria Gentile, Laura Landi, Lucia Scipioni | Formare i docenti all’inclusione: analisi di buone pratiche europee. | Link |
| Francesca D’Alessandris | Un pensiero in festa. Le metafore visive nei processi di apprendimento dei bambini. Intervista a Annamaria Contini | Link |
| Valeria Farinacci, Cristiana Prestianni | Art as experience di John Dewey ed il Reggio Emilia Approach. Prospettive filosofico-pedagogiche a confronto. | Link |
| Annamaria Gentile | Book Review of Stringher, C (2021). Apprendere ad apprendere in prospettiva socioculturale. Rappresentazioni dei docenti in sei Paesi. | Link |
| Annamaria Gentile | L’imparare a imparare nelle parole delle insegnanti della scuola dell’infanzia. | Link |
| Annamaria Gentile | L’imparare a imparare nella scuola dell’infanzia italiana. Un’esplorazione con le insegnanti. | Link |
| Marco Iori | L’ambientamento al nido su tre giorni. Teorie, prassi e ricognizioni pedagogiche | Link |
| Roberta Mineo, Frashia Ndungu | Teen Dating Violence among Italian High School Students: A Quantitative Study on Gender Differences | Link |
| Giulia Tucci, Massimiliano Massimelli, Roberta Mineo | Listening and documenting in the Reggio Approach | Link |
| Leticia Munhoz Vellozo | Ambientes naturais e educação infantil: explorar, sentir e ressignificar | Link |
| Leticia Munhoz Vellozo | Brinquedos recicláveis x brinquedos industrializados: uma análise das brindcadeiras infantis | Link |
2021
| Authors | Title | Reference |
| Jennifer Coe, Eloisa Di Rocco, Barbara Donnici, Lorenzo Manera, et al. | Familiar digital: Creating Bonds at a distance | Link |
| Jennifer Coe, Eloisa Di Rocco, et al. | Moving between the boundaries of physical and digital contexts: a case study about a shared project by a group of children | Link |
